reklama

Úvod alebo Prečo chlieb padá vždy natretou časťou na zem

A zase! Dokelu! No môžem zobrať handru, poumývať podlahu a ísť oprať nohavice od masla. Keby Boh stvoril bytosť so siedmimi rukami ako v indickej mytológii, tak mne by všetkých sedem krajcov chleba z každej ruky padlo na zem natretou časťou a pre istotu zašpinilo aj oblečenie počas pádu. Bodaj by som bol dážďovka alebo had!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

No neviem si predstaviť kto by so mnou vydržal žiť. Už len pre ten chlieb... Ale, chvalabohu, ja som to so sebou vydržal už dlhých 18 rokov. Osemnásť rokov som si bol verný, nikdy som nepomyslel na odchod od seba, aj keď niekedy sa to len tak-tak dalo vydržať. Ale ja som sa rozhodol, že to so sebou vydržím navždy. Som na to hrdý. V skutku je to sebaobetovanie niekedy. To je veľmi významné rozhodnutie v živote človeka, keď vie priať druhého takého, aký je, bez predsudkov. Každý ma svoje chyby a treba odpúšťať. Aj ja som si už mnoho krát odpustil. Niekedy si odpustím blbú poznámku, inokedy si odpustím trest. Keď sme pri tých blbých poznámkach, určite ste už zažili situáciu, keď ste niečo povedali v domnienke, že druhých pobavíte a všetci na vás len pozreli ako na beznádejný prípad v psychiatrickej ambulancii? No mne sa to stáva extrémne často. Ono na niektorých vtipoch sa človek pobaví, lebo dávajú zmysel, na iných, lebo sa dotýkajú nejakej vážnej témy a slúžia tak na odľahčenie, a na niektorých vtipoch sa občas zasmejete už len pre ich trápnosť. Tam sa totiž Trápnosť dostáva do hodnôt dobrého vtipu, pretože stupnica vtipnosti nie je úsečka, ale kruh. A tak pri dosiahnutí hodnôt maximálnej trápnosti vlastne zároveň nadobúdate hodnoty vtipnosti. Teda podľa mňa sa táto „stupnica“ vo svete veľmi využíva. Veď koľko vtipov je a komikov je slávnych, len preto, že sú tak trápne/i a nezmyselné/í. A čo sa týka tých trestov a ich odpúšťaní, to je veľmi rozporuplná téma a každý si na ňu urobte, prosím, vlastný názor. Je veľmi ťažké určovať správne tresty. A veľmi ťažké rozhodnúť, ktoré smú byť odpustené a ktoré nie. Správny trest môže človeku veľmi pomôcť v živote (za tresty mojej mamy či tety im budem do smrti vďačný) ale, naopak, zlý trest môže človeku veľmi uškodiť. A tak, či odpustiť za maslové nohavice a koberec, alebo dať trest, závisí len na vás. A možno je vinný ten chlieb...

Martin Sandtner

Martin Sandtner

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Opýtali sa ho: "Kto si?" a on im odpovedal: "Iba pútnik." "A kam putuješ?" "Kam ma cesty zavejú." Zasmiali sa: "Prečo ideš do neznáma, keď môžeš ostať tu?" "Práve preto.." Zoznam autorových rubrík:  ÚvahyPoéziaNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu